A merénylet áldozatául esett Erzsébet királyné tiszteletére elnevezett budapesti Erzsébet hidat világszerte elismerték, amikor 6 év hosszú munkálatai után, 1903-ban végül elkészült. Átadását követően 23 évig a világ legnagyobb nyílású lánchídja volt.
A régi hidat 1945 januárjában a visszavonuló német csapatok felrobbantották, s helyette 1964-ben egy 10 méterrel szélesebb kábelhidat adtak át. Az új, modern külsejű híd Sávoly Pál tervei alapján az eredeti pillérek felhasználásával épült meg. A megnyitóra több tízezres tömeg gyűlt össze, majd vette birtokba gyalogosan a hidat; az eseményt a televízió egyenes adásban közvetítette.
Eredetileg 2x2 sávos volt, két oldalon szintben elkülönített járdával, középen két sínpárral, jelentős villamosforgalommal. A villamosok dinamikus hatása miatt azonban a híd lemezei elkezdtek repedezni, emiatt fokozatosan megszüntették rajta a villamosforgalmat. 1975-ben végleg eltávolították róla a vágányokat is, így 2x3 sávossá válhatott.
A híd történetéről hosszabban: Az Erzsébet híd története ; Ötven éves lett az Erzsébet híd
Eredetileg 2x2 sávos volt, két oldalon szintben elkülönített járdával, középen két sínpárral, jelentős villamosforgalommal. A villamosok dinamikus hatása miatt azonban a híd lemezei elkezdtek repedezni, emiatt fokozatosan megszüntették rajta a villamosforgalmat. 1975-ben végleg eltávolították róla a vágányokat is, így 2x3 sávossá válhatott.
A híd történetéről hosszabban: Az Erzsébet híd története ; Ötven éves lett az Erzsébet híd
(Biró Bettina)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése